תמותה 06.04.2020

הסיכון למוות פתאומי בקרב חולים עם אי ספיקת לב ומקטע פליטה מופחת

השימוש בטיפולים עכשוויים לחולים עם אי ספיקת לב יכול להפחית את הסיכון למוות לבבי פתאומי, אך יש צורך במחקר כדי לזהות את החולים הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר

מוות, תמותה. אילוסטרציה

חולים עם אי ספיקת לב נמצאים בסיכון מוגבר למוות לבבי פתאומי. השיטות הקיימות לזיהוי מוקדם של חולי אי ספיקת לב, הנמצאים בסיכון גבוה למוות לבבי פתאומי, אינן רגישות ואינן ספציפיות. השיטות הקיימות סובלות מהערכת יתר של הסיכון בקרב אנשים עם מקטע פליטה נמוך מ-35% ובמקביל הן לא מזהות היטב את רמת הסיכון בחולים עם מקטע פליטה גדול מ-35%.

הסיכון למוות לבבי פתאומי בחולים עם אי ספיקת לב פחת במהלך 20 השנים האחרונות. כלים חדשים מפותחים מידי שנה ונבדקים כדי לזהות את החולים הנמצאים בסיכון גבוה יותר למוות לבבי פתאומי. הפחתה בסיכון למוות לבבי פתאומי הושגה בעיקר ע"י שימוש בחוסמי בטא, ספירונולקטון, sacubitril-valsartan, סינכרוניזציה מחודשת של הלב ודפיברילטורים.

מחברי המאמר מדגישים כי השימוש בטיפולים עכשוויים לחולים עם אי ספיקת לב יכול להפחית את הסיכון למוות לבבי פתאומי, אך עדיין מראים כי יש צורך במחקר כדי לזהות את החולים הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר.

מקור:

Davis, Jason, and John Sapp. "The risk and prevention of sudden death in patients with heart failure with reduced ejection fraction." Current Opinion in Cardiology 35, no. 2 (2020): 138-144.

נושאים קשורים:  תמותה,  אי ספיקת לב,  אנטרסטו,  sacubitril/valsartan,  ENTRESTO,  ARNI,  אקו לב,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו